Vážený obchodný partner,
vzhľadom na nepriaznivú situáciu ohľadom počasia Vám zasielame usmernenie pre Vás a klientov v súvislosti s hlásením a likvidáciou škôd z aktuálnych povodní a záplav.
Odporúčania pre klientov ako postupovať v prípade vzniku škôd živelnými udalosťami.
- Vyhotovenie vlastnej fotodokumentácie (videozáznam) bezprostredne po vzniku škody k preukázaniu rozsahu poškodenia hnuteľných a nehnuteľných vecí
- Hlásenie škodovej udalosti
- Prioritne odporúčame hlásiť škodovú udalosť cez internet, mobilnú aplikáciu spolu s fotodokumentáciou zo škodovej udalosti
- Vkladanie fotodokumentácie, prípadne dokladov o oprave k už nahlásenej škode je možné počas celého šetrenia škody prostredníctvom internetu cez link – Stav mojej škody
- Vyhotovenie doplňujúcej fotodokumentácie v prípade identifikácie zväčšenia rozsahu poškodenia
- Ak je potrebné z bezpečnostných alebo hygienických dôvodov začať s odpratávaním poškodených alebo zničených vecí, vždy je potrebné zabezpečiť fotografie alebo videozáznam poškodených vecí
- Spracovať krátky popis k rozsahu poškodenia, s uvedením rozmerov poškodených miestností, rozsahom opráv ( napr. odčerpávanie vody čerpadlom počet hodín, ručné – počet osôb + hod., upratovanie, sušenie, maľovanie – šírka x dĺžka x výška poškodených miestností ako i spôsob odstránenia poškodenia), pri hnuteľných veciach ich popis, vek a nadobúdaciu cenu.
- V prípade nedoloženia fotodokumentácie, na základe už poisťovňou prijatého hlásenia ku škode, ktorá sa nejaví veľkého rozsahu – klientovi poisťovňa zasiela na jeho e-mailovú adresu s požiadavkou na vyhotovenie fotodokumentácie a popisu rozsahu poškodenia
- Klient kontaktovaný zástupcom poisťovne v prípade väčšieho rozsahu škody, k overeniu „možnosti klienta vzhľadom na technická vybavenosť a možnosť vykonania tzv. asistovanej obhliadky cez mobilný telefón
- Škody veľkého rozsahu – klient kontaktovaný za účelom dohodnutia a vykonania obhliadky poškodených vecí zástupcom poisťovne.
- Poskytnutie poistného plnenia je možné na základe rozpočtu, o ktorý môže klient požiadať pri hlásení škody ako i v priebehu šetrenia škody a to bez potreby doloženia faktúr za opravu. Rozpočet je vykonaný podľa predloženého rozsahu poškodenia ( resp. vykonanej obhliadky). V prípade následného doloženia faktúr – poisťovňa pristúpi k doplateniu v rozsahu preukázaného poškodenia a primeraných nákladov na jeho odstránenie.
V prípade, že klientovi v súlade s poistnou zmluvou nesporne vzniklo právo na poskytnutie poistného plnenia ( škoda je poistením krytá), nie je však možné ukončiť likvidáciu škody, nakoľko nie je známa presná výška nároku ( napr. možnosť zväčšenia rozsahu, čakanie na ukončenie opravy a faktúry), poisťovňa na žiadosť klienta stanoví predpokladanú výšku poistného plnenia a klientovi poskytne zálohové plnenie.
V prípade akýchkoľvek otázok kontaktujte svojho maklérskeho poradcu.