Milí kolegovia,
toto sú kľúčové témy, na ktoré sa budem diskutujúcich pýtať:
– vplyv navýšených limitov plnenia na cenotvorbu jednotlivých poisťovní
– aký vplyv na plnenie bude mať uplatnenie “inej ujmy”… bude to znamenať aj výrazný rast cien v budúcnosti?
– zjednotenie výpočtu nároku poškodeného podľa vyhlášky MSSR – aký to bude mať vplyv na plnenie v nových cenách?
– overovanie škodovosti klienta – v ktorej časti procesu? už pri ponuke, alebo až pri generovaní poistnej sumy? už sa nebude treba klienta dotazovať na jeho škodový priebeh?
– zánik PZ z dôvodu prepisu, vyradenia alebo krádeže vozidla – bude potrebné dať poisťovni vedieť, alebo bude zrušenie zmluvy automatické?
– zvýšenie pokút za nepoistenie – považujete toto opatrenie za dostatočné? bude mať výrazný vplyv na zvýšenie poistenosti vozidiel? v pripomienkovom konaní dávala SKP návrh na okamžité vyradenie nepoisteného vozidla z premávky ihneď po zistení tejto skutočnosti… prečo tento návrh neprešiel?
– povinné poistenie pre elektrokolobežky a segwaye – u mnohých kolobežiek je problém s identifikáciou – nemajú žiaden identifikátor okrem čísla vymeniteľnej riadiacej jednotky… ako takéto vozidlá identifikujú poisťovne, ktoré na to vytvorili produkt? a aký postup odporúča SKP? ako to riešia v zahraničí?
– musia mať bežné elektrobicykle PZP? – niektoré poisťovne tvrdia, že nie, niektoré, že áno… európska smernica dala na elektrobicykle výnimku, no napríklad vo Francúzsku a Nemecku sa PZP vzťahuje aj na ne… ako to je u nás? bude k tomu metodika, podľa ktorej budeme vedieť postupovať?
Diskutujúci za jednotlivé poisťovne budú:
Allianz:
Monika Štefaniková, manažér senior, Odbor obchodu neživotného a firemného poistenia
Generali:
Michal Stano, account manager
Kooperativa:
Jakub Janso, riaditeľ AG pre maklérov
Komunálna:
Ing. Peter Šabík, riaditeľ úseku externého predaja
Uniqa:
Michal Nestarec, Oddelenie produktu poistenia vozidiel a pricingu neživotného poistenia
za SKP (Slovenská kancelária poisťovateľov):
Ing. Martin Kaňa, výkonný riaditeľ